1.
aprīļis 2016.g.
13:00
PEDAGOĢISKAIS SEMINĀRS
Čigānu
etnokultūras
komponents izglītības
iestādēs
Latvijā
Dalībnieki:
S. Mazurs,
T.
Moisejeva,
L.
Renge,
I. Šinkareva
A. Silova
Presentation
Dalībnieki:
skolotāji,
izglītojamo
vecāki,
sabiedrisko organizāciju
pārstāvji
Rīgas
Pārdaugavas pamatskola. Kartupeļu 2.
Valoda: latviešu, krievu
-
Ģimenes
atbildība
bērnu
izglītošanā.
-
Čigānu
bērnu adaptācija 1.klasē - skolēniem trūkst pirmsskolas sagatavošanas,
nav attīstītas komunikācijas prasmes, vāji attīstīta runa, sadzīves un
higiēnas prasmes. Trūkst pieredzes par Latvijas sociālajām garantijām.
-
Šiem bērniem ir valodas barjera pat komunikācijā ar
audzinātāju. Kultūras atšķirības bieži vien izraisa konfliktus strap
vienaudžiem. (Bērni nēsā gredzenus un auskarus, neuzrunā pieaugušos
cilvēkus uz Jūs).
-
Tas sagādā starpkultūru komunikācijas grūtības ( bērni
čigāni - ne čigāni, izglītojamo vecāku attieksme un iebildumi pret
čigāniem kā bērnu skolasbiedriem).
-
Probēlmas sagādā dažādu tautību laulības un mūdienu
uzskati par izglītību. Vecāku neizglītotība un bērnu izglītošana. Čigāni
skolā: asimilācija vai izolācija?
(Rodas
jautājums
organizēt
kopīgu
vai nošķirtu
apmācību?)
-
Čigānu diskriminācija skolā (piemēram, vai skolas telpās
čigāni ir tiesīgi izmantot savu valodu sākumskolas klasē. Izmantot citu
apmācību valodu traucē neapgūtā pirmskolas izglītība). Cik lielā mērā
šobrīd tiek risināts jautājums par čigānu izglītošanas problēmām Latvijā?
Vai ir ieteicams organizēt sagatavošanu čigānu valodā, apgūstot un mācot
viņu tradīcijas?
-
Krievu valodas mācīšanas metodika čigāniem.
-
Materiālā stāvokļa problēmas (trūkst pieklājīga apģērba,
lai apmeklētu skolu) un skolas apmeklējuma grūtības.
-
Čigānu jautājums: integrācija sabiedrībā caur skolu.
Reģistrācija
|
|