Seminar 1.04.16.

Erasmus+ 2015/2017
Prew
Seminar 1.04.16.

 

1. aprīļis 2016.g.

13:00

PEDAGOĢISKAIS SEMINĀRS

Čigānu etnokultūras komponents izglītības iestādēs Latvijā

 

Dalībnieki: 

S. Mazurs,

T. Moisejeva,

L. Renge,

I. Šinkareva

A. Silova

Presentation

Dalībnieki: skolotāji, izglītojamo vecāki, sabiedrisko organizāciju pārstāvji

Rīgas Pārdaugavas pamatskola. Kartupeļu 2.

Valoda: latviešu, krievu

  • Ģimenes atbildība bērnu izglītošanā.

  •  Čigānu bērnu adaptācija 1.klasē - skolēniem trūkst pirmsskolas sagatavošanas, nav attīstītas komunikācijas prasmes, vāji attīstīta runa, sadzīves un higiēnas prasmes. Trūkst pieredzes par Latvijas sociālajām garantijām.

  • Šiem bērniem ir valodas barjera pat komunikācijā ar audzinātāju. Kultūras atšķirības bieži vien izraisa konfliktus strap vienaudžiem. (Bērni nēsā gredzenus un auskarus, neuzrunā pieaugušos cilvēkus uz Jūs).

  • Tas sagādā starpkultūru komunikācijas grūtības ( bērni čigāni - ne čigāni, izglītojamo vecāku attieksme un iebildumi pret čigāniem kā bērnu skolasbiedriem).

  • Probēlmas sagādā dažādu tautību laulības un mūdienu uzskati par izglītību. Vecāku neizglītotība un bērnu izglītošana. Čigāni skolā: asimilācija vai izolācija? (Rodas jautājums organizēt kopīgu vai nošķirtu apmācību?)

  • Čigānu diskriminācija skolā (piemēram, vai skolas telpās čigāni ir tiesīgi izmantot savu valodu sākumskolas klasē. Izmantot citu apmācību valodu traucē neapgūtā pirmskolas izglītība). Cik lielā mērā šobrīd tiek risināts jautājums par čigānu izglītošanas problēmām Latvijā? Vai ir ieteicams organizēt sagatavošanu čigānu valodā, apgūstot un mācot viņu tradīcijas?

  • Krievu valodas mācīšanas metodika čigāniem.

  • Materiālā stāvokļa problēmas (trūkst pieklājīga apģērba, lai apmeklētu skolu) un skolas apmeklējuma grūtības.

  • Čigānu jautājums: integrācija sabiedrībā caur skolu.

 

Reģistrācija

.

 

 
   

Erasmus+ 2015/2017 | Seminar 1.04.16.

23.02.2018

Counter CO.KZ